..:vilket veckoslut:..

Mina ögon hålls knappt uppe, jag är helt kaputt efter helgens bravader.

Fredag till lördag var jag i Helsingfors med Anna, där jag otroligt nog lyckades göra mig av med presentkortet. Vilken lättnad. Det var dock inte det enklaste, inte bara på grund av att det var svårt att hitta ett par skor jag ville ha, utan för att köpet rent praktiskt var svårt att genomföra.. Mimmi & co (Musse Pigg, Långben och Klarabella Ko då så klart) hann jag också träffa - och Momi givetvis eftersom jag stannade där över natten.  

Vid femtiden på kvällen var vi tillbaka i Åbo och efter en hastig tillfixning och en mer eller mindre effektiv panikstädning (= släng in allt överflödigt i skåpet ) kom Alexandra och Josefin hit. Vi satt och talade gamla minnen och tiden bara rann iväg. Vi till och med återupplivade en gammal dans, men det kanske inte är något för andras ögon och öron. Jossan kom pga. sin visdomstandsoperation INTE med till Börsen, synd, men jag och Alexandra hade skojigt för det. Vi dansade helt sjukt mycket, trots att vi råkade ut för både psykopater och annat löst folk, som uppenbarligen anser att de har all rätt i världen att peta på allt de kommer åt. Markus och hans kaverin kom också dit, fast vi fick inte riktigt hänga med dom. Förstår inte alls varför. Tror det hade någonting med att både jag och Alex har ganska väloljade munläder, speciellt med några promille innanför västen.. hmm...

Trots att vi for från krogen före stängningsdags, somnade vi först när det började ljusna. Jag visade en hel drös med mer eller mindre pinsamma bilder av mig från mina ungdomsår - och han kände inte igen mig från Gamlas Dans. Så mycket har jag väl inte ändrat...  Märkligt. Två timmar senare väckte Markus mig och efter det var det färdigsovet. Han borde absolut gå på en sovskola den gossen. Resten av dagen är ett enda blurr i min hjärna pga min gigantiska trötthet. Jag gjorde ett tappert försök till att läsa till statistiktenten, men efter att ha insett att jag hade ögonen fast och bara bläddrade framåt gav jag upp.

I morse när väckarklockan ringde klockan halv åtta var jag helt i nattmössan och hade ingen aning om vad det var frågan om, varpå jag stängde av den och fortsatte sova. Som tur hade jag varit förutseende nog och lagt min kännykkäväckare på också kvällen innan så jag hann till skolan.

Nu ska jag först drischa en stund och sen är jag nog illa tvungen att ta itu med skolarbeten.


Kommentarer
Postat av: Josefin

Jag kom INTE med till börsen, haha, "kom pga. sin visdomstand med till börsen":D

2009-02-23 @ 14:18:23
Postat av: ..:emmi:..

Josefin: Hoppsan...jag sa ju att jag är helt virrig fortfarande.. :)Inte är det så lätt att komma ihåg alla ord..

2009-02-23 @ 14:34:38
URL: http://emppu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0