..:freakmagnet:..

Vår Mylly-IKEA-utflykt fick en lite snöplig början: vi vinkade in bussen, den vände in, för att sekunden senare vända ut tillbaka och köra vidare - utan oss. Busschauffören bara tittade lite på oss och gasade iväg. Hur fräckt är inte det? Så vi traskade iväg mot busstationen för att slippa stå i evigheter på hållplatsen för att vänta på nästa buss. När vi sen äntligen lyckades stoppa och kliva ombord på en buss råkade jag - som den evige freakmagneten - ut för världens kuf. Jag satt in mot gången i bussen och talade med Josefin som satt bredvid mig när jag plötsligt hörde någon som sa Anteeksi [ursäkta] . Det visade sig vara en kanglig nördig kille i typ min ålder. Därefter frågade han om det inte är kallt att ha kjol (jag hade min bruna sammetskjol). Förbryllad svarade jag att inte nämnvärt och trodde därmed att jag skulle slippa honom, men nej. Han började fråga om jag ofta går med kjol på hösten, och huruvida jag använder knästrumpor eller inte (jag hade stövlar med benvärmare i) - sen frågade han om jag inte brukar ha lite lägre stövlar så man skulle se mera av benen. Hela tiden medan vår konversation pågick satt Josefin och skrattade, vilket inte gjorde det precis lätt för mig att hålla masken. Efter låga-stövlar-mer-av-benen-kommentaren satt han tyst en stund, frågade sedan om vi går i svensk skola, plingade och steg av. Mycket mycket märkligt.  


Kommentarer
Postat av: Syssy

Hahahaha, hade svårt att hålla mej för gapskratt när jag läste! Jag e visst int enda i familjen som e freakmagnet!!!

Nog köpte du väl lägre stövlar sen? ;)

2008-10-02 @ 09:52:36
Postat av: ..:emmi:..

Syssy: Oikeesti, varför råkar vi alltid ut för såna där kufiska figurer...?

Nope jag köpte nog inte lägre stövlar:)

2008-10-02 @ 10:08:15
URL: http://emppu.blogg.se/
Postat av: Syssy

Ja vet int, de måst stå "freakmagnet" i våra pannor me någon superfärg som bara freaksen ser... Huh, de e int precis brist på freaks här på mitt jobb heller o ida har ja vääldit i nerverna på vissa....

2008-10-02 @ 14:18:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0