..:veckosluuuuut:..

Igår var jag och M på Megasitz, som inte var så överdrivet mega utan snarare medel, och trots ett ytterst måttligt alkoholintag och tidig hemkomst var jag en smula trött i morse när jag släpade mig till skolan till halv elva i morse. Där rådde världens yra om var vi skulle ha vår lektion, hela tre olika ställen var på förslag. Efter att ha suttit en kvart och väntat på att någon föreläsare skulle dyka upp började vi lessna och Philip pilade iväg till salalternativ II för att titta om där var nån. Det visade sig att föreläsaren var där - i ett klassrum som aldrig i världen skulle rymma de hundra pers som går kursen. Smart thinking där. Som vanligt. Man blir inte ens överraskad mera, knappt så man orkar bli irriterad ens. Vi fick iallfall vänta till halv tolv innan föreläsaren kom och drog sin föreläsning som normalt skulle ha tagit 90 minuter på en knapp halvtimme för oss. Synd eftersom ämnet var intressant, men vad kan man när läsordningarna tycks ha ett eget liv och flyttar om klasser hur som helst... Därefter fortsatte en annan föreläsning till klockan tre, innan man slutligen fick ta veckoslut.

Nu borde jag egentligen städa lite och baka inför morgondagens fest, men det är avsevärt mycket skojigare att drischa och äta lösgodis tills jag får magknip.


Kommentarer
Postat av: Vicke

Vi verkar ha ganska likadana läsordningssystem. Här i Petrozavodsk ändras det friskt lite hur som helst. Jag frågade igår efter nästa termins läsordningar, men de var ju såklart inte klara ännu. Det fixar dom första veckan då terminen redan börjat. Men vad kan man göra? Hejhej!

2008-11-15 @ 11:28:37
Postat av: ..:emmi:..

Vicke: Jaa-a inte är det väl så mycket man kan göra åt det, tyvärr.. men riktigt så där extrema att läsordningen kommer först efter att terminen börjat är dom ändå inte min skola...åtminstone inte ännu :)

2008-11-15 @ 13:15:42
URL: http://emppu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0