..:jag är som en teflonkastrull:..

...ingenting fastnar. Jag försöker läsa till en tent, men absolut ingenting fastnar i min fördummade skalle. Jag sitter för tillfället bara och tittar på orden istället för att läsa och verkligen förstå dem, och det är så förbannat frustrerande. Jag vet ju att jag nog egentligen kan vara duktig, men jag saknar helt motivation, lust och ork. Den där skolan går mig så på nerverna, ingenting fungerar som det ska där, ingen verkar bry sig om våra studier och allt känns överlag helt jäkla onödigt. Jag har den här perioden en flera kurser (i motsats till förra perioden två kurser...), en massa grupparbeten som ska göras och jag har absolut ingen lust att göra någonting alls.  

Mest är jag nog egentligen irriterad på mig själv som inte tar mig i fadermördaren och istället för att parkera mig framför teven eller datorn skulle plocka upp tentböckerna och faktiskt lära mig någonting. Kan man köpa lite motivation på burk någonstans?

Kommentarer
Postat av: Syssy

Fin metafor! Men när teflonkastrullerna börjar bli äldre brukar det nog börja fastna i dom också... kanske int vilket skräp som helst, utan mest havregrynsgröt o sånt, alltså typ livsvisdom... Men låt int frustrationen störa o förstöra!!

2008-11-04 @ 07:57:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0