..:regntunga skyar:..

Grått, kallt, trist. Jag har mest av allt lust att bara dra täcket över huvudet och sova resten av dagen.



På tal om att sova, jag fick en väldigt abrupt väckning imorse. Jag vaknade av att det pipade och tjöt, babblade och höll på så det ekade i huvudet. Förvirrat tittade jag på klockan som visade 6.10. Alldeles yrvaken som jag var, kunde jag först inte rikigt koppla ihop vad det var som väsnades så förskräckligt. Tills jag insåg att det var pappas klockradio, som han för det första ställt på väckning trots att han själv befinner sig miltals härifrån i Tartu i Estland och som han för det andra hade både alarmet och radion inställt på. Ett herrans liv förde den innan jag hann fram för att stänga av den. Och i mitt minst sagt virriga tillstånd tänkte jag först inte hitta den rätta avstängningsknappen. När jag äntligen fått oljudet avstängt hade jag alltså klockan högst antagligen väckt alla i hela huset. Som tur är de flesta på samma resa som pappa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0