..:börsenbailut:..

Igår efter melodifestivalen blev det plötsligt oförhappandes ett besök till Hamburger Börs med pojkarna. Jag tänkte dock inte slippa in pga att åldersgränsen är 22 och jag oturligt nog inte hunnit fylla det ännu, men efter att ha bytt ingång, var portsarn var avsevärt mycket trevligare än den tiukkapipo jag först råkat ut för, kom jag in utan problem. Jag har inte varit på Börsen sedan de byggde om och jag var fullständigt lost där. I och för sig brukar jag ibland förirra mig på Bremer också så egentligen är det inte så konstigt att jag inte riktigt hade stenkoll på var jag befann mig och vart jag skulle ta mig.
Börsen var iallafall proppfull med människor - äldre människor, inte bara de vanliga teinina som hänger på Sedus krogar. Uppfriskande :) Eftersom köerna till baren var kilometerslång dansade vi största delen av tiden på ett dansgolv som var fyllt till bristningsgränsen (och som tyvärr också innehöll en och annan tönt som inte riktigt fattat att man inte kan veva hejvilt med armarna och shakea som en dåre när alla har typ två kvadratcentimeter utrymme att förfoga över). Ganska praktiskt att ingenting dricka för då behöver man inte heller köa till toan.
Vid valomerkki (vad tusingen heter det på svenska?) började jakten efter narikkan. Och det var verkligen inte det enklaste. När vi väl trott att vi hittat fram, visade sig att det fanns två narikkor i baren och att våra rockar befann sig i den andra. Damn. Det tog säkert en halvtimme att orientera sig ut ur lokalen. Vicke följde på gentlemannvis mig ända hem till grinden, där det stod en bunt virrpannor. De hade placerat en känga mellan grinden för att inte den skulle slå igen, men jag var ju, för att slippa in, tvungen att flytta på den. Det var tydligen förbjudet. Dårfinkar.
Väl hemma lite över fyra möttes jag av en överglad liten Schnabu, som hade varit lite orolig när jag varit borta och för att det traskat en massa människor av och an i trappan och väsnats. Tre och en halv timme senare väckte han mig och det var bara att dra brallorna och rocken på och traska ut i friska luften.  

Kommentarer
Postat av: Anonym

blinken heter d..eller har det stått nånstans eller sedan sista beställningen

2008-03-17 @ 16:59:30
Postat av: Emmi

Ahaa, okej. Jag tror nog jag kör med den finska varianten, det där kommer jag aldrig komma ihåg...

2008-03-18 @ 07:13:41
URL: http://emppu.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0