..:en underbar dag:..

Resumé:

Lördag 14.06.2008.

Väckning 06.00. Släktingar tog sitt pick och pack och stack iväg till båten. Jag var, efter att allt larm de förde medan de fixade sig klara, alldeles för vaken för att kunna somna om, utan låg istället och slöläste gamla tidningar. Några timmar senare begav jag mig ut på stan med Anna för att leta efter något vettigt att ha på mig på kvällen - garderoben gapade nämligen väldigt tom. Jag kom hem med enbart en kofta - jag kan inte förstå varför jag har så förskräckligt svårt att hitta något. Klädproblemet återstod. Det slutade med att min gypsykjol fick extraknäcka som klänning, till den hade jag min nyinhandlade kofta.

Två-tiden hämtade Anna mig och vi for till henne för att hastigt äta lunch innan de övriga skulle komma. AM anlände, sin vana trogen, typ två minuter före vi skulle lämna Annas. Som tur hade hon bil, så hon körde i spöregnet till Teini. Maten var underbart god, sällskapet trevligt, stämningen på topp - och servitören lite småcharmig. Vi laddade upp med cosmopolitans och styrde därefter stegen (eller snarare bilnosen) mot biografen. Salen var fullpackad med människor, men vi hade väldigt bra platser då vi bokat biljetterna i så god tid. Förväntansfulla tittade vi igenom en rad reklamer och förfilmer - och sedan började Sex and the City - the movie äntligen. Mina förväntningar var höga - filmen lyckades dock överträffa dem. Den var så underbar, jag ville aldrig att den skulle ta slut. Jag skrattade så tårarna rann, däremellan var den så lessam att jag fick en stor klump i halsen. Jag hade på förhand läst recensioner som sågat den och i vilka det påstods att den var alldeles för ytlig och inte hade samma hjärta som serien, men jag måste nog säga att det är fullständig bullshit. Visst var det ett smärre frosseri i designeroutfits och lyxprylar, men det är nog samma gamla Carrie, Charlotte, Miranda och Samantha ändå.

Vissa kanske tycker att filmen var för lång med sina dryga två timmar, men jag skulle bra ha kunnat titta några timmar till (kan iofs bero på att jag brukar titta på SatC åtskilliga timmar per dag, jag har liksom vanan inne..). Filmen tog slut vid midnatt och därefter gick vi till Åbo Diskotek. Jag var vid det här laget så trött så jag kunde lika gärna ha gått hem, men ville ändå umgås lite till med mina vänner. Tyvärr var det inte så många som orkat sega sig dit, men riktigt trevligt var det ändå. Ganska lite människor på ÅD överlag, men vad gör det när man har Henkka, som håller låda för 50 pers, med sig :) 

Innan ögonen gick fast av pur trötthet startade jag hemåt. Regnet vräkte ned, det kom så mycket vatten att vägbrunnarna på inga vis hann med, så vattnet forsade längs gatorna. Det var dock härligt att ströva hem, strunta helt i att fötterna blev genomblöta och bara njuta av att höra smattrandet på paraplyet.


Kommentarer
Postat av: Syssy

Vitsi vad det låter rooooligt... o sorgligt. och ännu mera roligt. Jag sku kanske ha villa vara med. Men det var nog helt okej att bli myggmat i Rostov istället ;)

2008-06-17 @ 17:37:29
Postat av: Emmi

Du sku ha stanna i Finland bara så sku du ha fått komma med...

2008-06-18 @ 14:40:26
URL: http://emppu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0