..:rea, regnvatten och resa:..

Jag var i helgen av och an till Åbo för att rea-shoppa och för att hämta hem mammas symaskin, som vi haft lånad det senaste halvåret och som vi använt kanske en halv gång... Vidare mycket rea-shoppandet blev det inte, men den rackarns symaskinen, som väger about två ton, fick jag nog medsläpad med nöd och näppe.

Fyrtiofem minuter före jag skulle fara gick jag upp till vindsförrådet för att hämta ner lite grejer - och då upptäckte jag att det regnade in! Jiihaa. Det hjälpte inte annat än att börja forsla bort sakerna som regnvattnet droppade på och börja torka allt som blivit blött och lägga en bytta under för att samla upp vattnet. Som tur kom det inte så mycket.

I bussen tillbaka till Bruke var flertalet passagerare mer eller mindre runda under fötterna, väldigt angenäm stämning, för att inte tala om doft..Där var bland annat ett par med en liten flicka och både var helt i gasen. Jag tyckte så synd om den lilla ungen som måste stå ut med dem.  Tack och lov har man själv aldrig varit utsatt för sådant. Usch.

Kommentarer
Postat av: Syssy

Du sku ha kidnappat o tatt hem den lilla flickan!!!!

2008-06-30 @ 10:07:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0