..:nyårsaftonen i ett nötskal:..

Efter lite om och men lyckades jag ta mig till nyårsfesten hos Matte, en gammal gymnasieklasskamrat. En massa bekanta som jag inte sett på evigheter var där och det var trevligt att mingla lite före vi slog oss ner vid långbordet. Enligt bordsplaceringen fick jag ena ändan av bordet - värdinneplatsen, mystiskt... Klagar gör jag inte, jag hade, i motsats till många andra, mycket gott om utrymme.

Det bjöds på förrätt, huvudrätt bestående av älgstroganoff och kaffe och tårta+likör till efterrätt. Till allt detta fick man dessutom såväl öl, cider som vin. Lyxigt. Efter att ha ätit gott och pratat mycket, stegade vi vid tolvslaget ut i den fräna grisskitslukten och blandade upp den med krutröken från fyrverkerierna. Trots att det var väldigt disigt och rent av slaskade lite lyste raketerna upp himlen mycket vackert och vi skålade in det nya året med röd skumpa.

 Resten av kvällen kan kort sammanfattas med: mycket prat, dans och skratt, fin live musik, kräks i lavoaren, smarriga såsdippade batongbitar, nya romanser och skjortlös brottning på skinnfällen. Alltså en mycket trevlig kväll! 

Kommentarer
Postat av: Syssy

Du e så rikssvensk i dina skriverier, lilla Emmy... "kräks i lavoaren", så säger man väl int hos oss...??

2008-01-05 @ 19:04:15
Postat av: Emmi

Det säger man väl visst, åtminstone jag. But I'm not like most people...

2008-01-05 @ 19:34:55
URL: http://emppu.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0