..:när jag en gång försöker vara flitig:..

Jag har suttit i över två timmar och kämpat med en detaljhandelsuppgift om den finländska dagligvaruhandeln (dödsintressant eller hur?...) vi fick igår och som ska vara klar tills måndagen. Läraren sa att den är ganska enkel och går att göra i en handvändning - pyttsan, det är fullständigt omöjligt att hitta den information som behövs. Jag vet inte ens var jag ska börja leta, utan har nu bara randomly googlat lite. För att göra saken etter värre är mitt finska företagsekonomiska ordförråd lite i ynkligaste laget vilket leder det till att jag antagligen har helt fel sökord och därför inte hittar nånting vettigt. Eller så finns det helt enkelt ingenting.

Jag, som skulle vara superduktig och börja med det här i god tid och snabbt få det undanstökat, gick på en riktig nit. Som tur ska åbäket endast presenteras muntligt och inte skriftligt. Jag kanske kan gömma mig bakom någon så hon inte ser mig så jag inte behöver svara på nånting.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0