..:hur dum får man bli?:..

Nu har det hänt - Kaisa Varis har åkt fast för doping för andra gången. Det är nästan så jag skäms över hennes dumhet, men mest är jag bara arg. Hennes karriär ger jag blanka katten i, men hon förstör ju för alla andra. Just som den finska skidningens trovärdig litelite byggts upp efter dopingskandalerna i Lahtis och i Val di Fiemme, inträffar det här. Överraskad kan jag dock inte påstå att jag är.  

Iltasanomat påstår dessutom att hon använt samma preparat som förra gången - finns det ingen gräns för hur korkad man får vara? Har man blivit fast en gång för det, är risken ganska överhängande att man blir det även nästa gång. Oberoende om man byter gren.

B-provet har ännu inte kommit, men jag är nog fullständigt övertygad om att det kommer vara positivt. Vilket säkert största delen av Finlands befolkning också är.

Usch, Kaisa Varis är en riktig nationalskam.
Hoppas hon deporteras till Sibirien.


Tidigare avstängd

(bild lånad från Aftonbladet)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0