..:bibliotek och fjortisblaskor:..

Jag gick raka spåret från skolan till bibban och tillbringade största delen av eftermiddagen där. I tystnaden. Ja, eller det var så gott som tyst, bara några småkids som tyckte att gångarna mellan hyllorna var utmärkta löpbanor och att det är fullständigt onödigt att viska när man kan tala högt. I övrigt var det lugnt och skönt att sitta där. Vilken tur att det byggdes dit, ett stenkast från mitt hem. Perfekt. Tyvärr är det allt för sällan jag får för mig att gå dit.

Ursprungligen gick jag dit för att läsa HBL, som av någon anledning inte behagade dyka upp imorse, men inte fanns den där heller, så jag läste en massa andra tidningar istället. Jag råkade bl.a. få tag på en SOLO-tidning - vilket skämt ! Jag blev så irriterad av att läsa den att jag plöjde igenom varenda artikel bara för att förundra mig över brainlessheten. Där fanns till exempel en artikel om tre olika "flickgäng" som hade en girls night out och så hade de dokumenterat vad som hände vid vilken tidpunkt och hur mycket pengar de gjort av med. Hallå, vad är pointen med det? Jag betvivlar att någon finner det överdrivet intressant. Man kan ju fråga sig vem som egentligen är målgruppen för denna blaska. Den hade en väldig teini-vibe över sig. Jag tyckte förr den var relativt bra, men nu - spare me.   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0