..:julstaden:..

Jag ska strax fara iväg på julstadsinvigning och senare på kvällen möjligen på adventskonsert i Domkyrkan om det ännu finns biljetter.

Nu ska jag först packa på mig massor av kläder så jag inte börjar frysa där ute.
 



Update: Nu är alla 7000 lampor i granen framför domkyrkan tända. 

Programmet föll mig inte riktigt i smaken. Dessutom gjorde vädret - snöfall, köld och snålblåst - att det inte precis var så festligt att stå där ute. Dock hade ganska många pallrat sig dit - till och med julgubben.   

image144


Adventskonserten däremot var alldeles underbar. Domkyrkan var proppfull av människor och Brahe djäknarna och Florakören sjöng så vackert att jag fick kalla kårar av välbehag. 

Det började med att körerna tågade in samtidigt som de sjöng Bachs Veni redemptor gentium a capella. Hela kyrkan var nedsläckt och de hade ljus i händerna och det var så stämningsfullt och fint. Om inte bänkarna hade varit så obekväma hade jag gärna suttit där hur länge som helst och lyssnat på dem.

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Låter fint. Vi ska på en konsert imoron, säkert inte lika mäktig dock :)Verkar dessutom ha MYCKET bättre väder på andra sidan pölen, här regnar det, för fullt...

2007-12-01 @ 21:39:40
URL: http://alexandradubbelv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0