..:foton och finska lejon:..

Jag tittar på ishockey, Finland-Tjeckien (jag skrev först Tjeckoslovakien, vilket århundrade är jag på..?) och Finland leder för tillfället med 3-0. Och det har bara gått 14 minuter av första perioden. Pirnes gjorde två mål på typ en minut. I alivoima (vad tusan heter det på svenska, boxplay?). Det bådar gott.

Jag sätter också in foton i album. Fick sån Paris-fiilis efter Da Vinci-koden att jag plockade fram albumet som jag limmat in hälften av mina Paris-foton, av nån anledning slutade jag mitt i, och fortsatte arbetet. Nu ska jag googla lite och försöka hitta namnen på platserna vi var på, för jag min tönt har ju inte skrivit upp det nånstans.




Damn, nu gjorde tjeckerna mål. Ett riktigt gratismål

Update: Matchen slutade med finsk seger efter både förlängning och straffar. Efter den egentliga speltiden stod det 5-5, på förlängningen hände ingenting, men finnarna var överlägset mycket duktigare på att lägga straffar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0