..:da vinci-koden:..

Igår såg vi på filmen the Da Vinci code, som jag velat se ända sedan jag läste boken - och den var faktiskt sevärd. Jättespännande. Och det var så roligt att se platser där jag själv varit. Tänk jag har gått där som de gick i Louvren. Jag fick sån himo att åka till Paris. Genast. Någon som kommer med?

Ganska bra egentligen att det gått så lång tid mellan att jag läste boken och såg filmen, för nu kändes det ändå lite nytt då jag inte kom ihåg alla intrigvändningarna från boken.

Tom Hanks, som spelade professeur (observera det franska uttalet..) Robert Langdon, är nog en skitbra skådespelare, han är så mänsklig på något sätt. Perfekt roll för honom. Överlag tyckte jag rollbesättningen var väldigt lyckad. Massvis av plus för att de verkligen talade det språk dom skulle, till exempel att de franska poliserna talade franska sinsemellan och inte engelska hela tiden. Det händer inte allt för ofta.




Efter dessa nervkittlande äventyr i London och Paris förflyttade vi oss till ett zoo i New York City. Vi såg med andra ord den animerade filmen Madagaskar. Och den var lika rolig som Da Vinci-koden var spännande.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0