..:då vs. nu:..

   

Du som liten
1. Vad hette din första bästa vän?
Alexandra, min syster har alltid för det mesta varit min bästa vän
2. Vad hette din första kärlek? Hmmm, minns inte riktigt.. Kicka och hans splasch var på tapeten lite senare :)
3. Vilken var din favorit rätt? Jag åt inte så mycket när jag var liten, men Momis spaghetti var smaskens
4. Vilken var din favorit färg? Lila åtminstone vid något skede
5. Vart bodde du? I Kakola, mitt andra hem ännu idag
6. Vad tyckte du var det bästa som hänt? Oliver. Fina Oliver som jag och Alexandra köpte för våra egna surt förvärvade (hmm) slantar när jag vara bara 5 år gammal
7. Vad tyckte du var det värsta som hänt? När jag slog mig på Heidis frysbox och inte för mitt liv kunde erkänna det för mamma och pappa..
8. Ville du bli när du blev stor? Flygvärdinna förmodligen..
9. Vilket godis tyckte du bäst om? Bamsingar och Anis-karkkin (fast dom tror jag att jag egentligen tyckte så mycket om, jag bara åt av dem för att systeryster tyckte om dem)

Nu
1. Vad heter din bästa vän? Alexandra, fortfarande :)
2. Vad heter/hette din senaste kärlek? Markus heter han ♥
3. Vilken är din favorit rätt? Grillad broiler är fruktansvärt gott, speciellt ute, sommartid
4. Vilken är din favorit färg? Brun och grön
5. Vart bor du nu? I en liten etta mitt i Åbo
6. Vad tycker du är det bästa som hänt? Att vet att jag kan stå på mina egna två ben. Stadigt till och med.
7. Vad tycker du är det värsta som hänt? Att mina kära morföräldrar mår dåligt
8. Vad vill du bli? Lycklig. 
9. Vilket godis tycker du bäst om? Salmiak i de flesta former.

Det här var minsann ingen barnlek.

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Åh, den där ska jag å göra! Jag har som inget annat att skriva om :)

2009-03-10 @ 19:18:34
URL: http://alexandradubbelv.blogg.se/
Postat av: Alexandra

ps. bilden på dej som liten är så fin

2009-03-10 @ 19:19:16
URL: http://alexandradubbelv.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Den va hel, dock något nerisad och -snöad och allmänt lessam.

2009-03-11 @ 09:34:26
URL: http://alexandradubbelv.blogg.se/
Postat av: Syssy

Haha, det verkar vara nån särskrivande svensk som har gjort frågorna :) "vart bor du?" och "favorit rätt"... finns det "favorit fel" också?



Fina svar :) mina sku ha blivit ganska lika. men jag vet int riktigt vad du menar för anis-karameller... och du försöker få mej att låta som en tyrannsyster som inte låter dej tycka om vilka karkkin du vill!!

2009-03-11 @ 18:53:48
Postat av: Syssy

Tack att ja ändå e din bästa vän.. du e också min bästa vän <3

2009-03-12 @ 07:03:30
Postat av: ..:emmi:..

Syssy: Minns du nu int dom där Pirkkas som var i en rosa påse...? Vi åt alltid såna..fast dom va int så hurja goda, men du tyckt om dom.. Int va du alls en tyrannsyster, jag bara ville vara som du :)

2009-03-12 @ 13:00:33
URL: http://emppu.blogg.se/
Postat av: Syssy

Nå kanske ja lite minns karkkina men int minns ja att ja tyckte så jättemycke om dom :) super sura o super salta va nog bättre! o förstås bamssingar o murkun liru...

Åååh, va gulligt. E de ännu ditt mål, att va som jag? haha ;)

2009-03-12 @ 22:19:54
Postat av: ..:emmi:..

Syssy: Apselut (minus rysslandsdelen då..)

2009-03-13 @ 07:28:23
URL: http://emppu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0