..:kosmos raketsoppa:..

Just nu står Kosmos raketsoppa* och puttrar på spisen. Jag är så hungrig att jag på riktigt håller på och kastar veven. Jag har inte ätit någonting sedan jag åt frukost kl 10 i morse. Har nämligen varit i skolan först på lektion och därefter på examensarbetespresentaioner och det fanns inte riktigt någon tid för lunch.

* Kosmos raketsoppa= en soppa gjord på ett recept av Kosmos, ni vet han den spejsade snubben med en kastrull på skallen från
barnprogrammet Lattjo Lajban. Förmodligen är jag och systeryster de enda i hela världen som fortfarande lagar - kanske också någonsin lagat - raketsoppa. Supergott och enkelt är det i allafall.

Update
:
Receptet på raketsoppan:
♥ "Hacka" en morot, en palsternacka och en purjolök.  
♥ Fräs dem i cirka 2 minuter i kastrullen och häll sedan i 0,5 liter vatten, en burk tomatkross och en grönsaksbuljong.
♥ Låt koka 5 minuter och häll därefter i en dryg deciliter makaroner och låt koka ytterligare 5 minuter.
♥ Sedan är det klart så när som på lite persilja. Jag brukar dock skippa den och istället lägga riven ost på.


Kommentarer
Postat av: J

Får man fråga vad det kan tänkas finnas i Kosmos raket-soppa?:P

2008-10-20 @ 21:04:26
Postat av: Syssy

Det finns tomatkross, morot, palsternacka, makaroner, purjolök o "sen e allt klart sånär som på lite persilja" :)

Rätta mej om jag sa nånting fel Emmy! Jag tycker det sku vara hemskt intressant om det ännu finns nån annan än vi som lagar sån soppa. Hur får vi reda på det?

2008-10-21 @ 07:52:13
Postat av: ..:emmi:..

Alldeles korrekt. Bra när du, Syssy, svarar på mina kommentarer...

2008-10-21 @ 08:56:45
URL: http://emppu.blogg.se/
Postat av: Syssy

Nå du e ju så lååångsam ;) haha... men jag var lite osäker på det där med palsternackan, ja minns aldrig om de e palsternacka eller kålrot eller nånting annat!

2008-10-21 @ 10:06:14
Postat av: Syssy

Ja tycker de e fel typ som sjunger. Den låter helt annorlunda än ja kom ihåg....

2008-10-21 @ 20:55:55
Postat av: ..:emmi:..

Syssy: Det är nog rätt typ som sjunger, det är bara det att det här inte är den "rätta" sången.

2008-10-22 @ 10:56:24
URL: http://emppu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0