..:mig äger ingen:..

Jag tyckte Åsa var världens fulaste namn. Fläskfior med tjocka lår, flätor och breda tänder hette Åsa. Jag ville heta Gabriella, Johanna, Josefina eller något annat ljuvt och flickigt - många bokstäver som markerade att jag betydde något.

Citat från underbara Mig äger ingen av Åsa Lindeberg. Av någon mystisk anledning fick ovanstående parti i boken mig att brista ut i gapskratt. Det har säkert inget med min antagonist lärare Karlsson att skaffa.. 

Den här boken är sjukt bra och fullständigt omöjlig att sätta ifrån sig när man väl plockat upp den. Den är så positiv, rolig och välskriven - jag tror det är omöjligt att inte tycka om den.

 Läs!


image184



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0