..:tidsfördriv:..

Vad heter du? Emilia
Mellannamn då? Sofie
Var bor du? För tillfället i Dalsbruk, annars i Åbo
Trivs du där? Jo, för det mesta trivs jag på båda ställena
Brukar du läsa horoskop? Ytterst sällan
Har du körkort? Nope
Äger du några converseskor?
Favoritdjur? Morris och hundar överlag
Vad spenderar du dina pengar på? Mest på hyra och räkningar tyvärr...
Senaste konserten? Ööööh, jag minns inte, väldigt länge sedan är det iallfall. Jag var inte ens på en endast konsert under Baltic Jazz.
Festar du mycket? Define mycket..? I mina mått mätt: sällan.
Sprit, cider, vin eller öl? Cider - Kopparbergs
Brukar du bli för full? Nej
Antal kuddar i sängen? Två sovdynor + en massa prydnadskuddar dagtid
Kan du baka bullar? Kan jag väl, om dom blir goda är en annan femma
Har du varit med i scouterna? Nej, men jag har varit vargunge
Bläck eller blyerts? Bläck helst, fast jag löser gärna korsord med blyerts
Mc donald's eller burger king? Mäkkärin om jag måste välja, för de har mcFlurrisar
Är du allergisk mot något? Inte vad jag har märkt, möjligen mot diskning och dammsugning
Äger du ett busskort? Näe

Dricker du blå, grön eller röd mjölk? Ettans mjölk, vit har jag för mig att den är..
Vad åt du till frukost? En skiva Ruistonttu med riddarost..
Hur ser du ut idag? Elegant med en jännä kjol enligt tanterna här på kontoret...
Nästa mål i ditt liv? Jaaa-a
Vad såg du senast på tv? Las Vegas igår kväll
Hur svarar du i mobilen? Beror på vem som ringer, oftast "Hallå"
Vem ringde du senast? Pappa
Vad sa den du ringde? "Jo den ligger här på bordet... två stycken..i en ked med två brickor" eller något sånt
Antal timmar sömn inatt? Drygt sju timmar
Sov du ensam? Nope, jag hade lilla Morris snarkande bredvid mig
Brukar du snusa? Näe, verkligen inte. Disgusting.
Vad finns på din favoritnattmacka? Vadå nattmacka? Såna äter väl inte jag.

SENASTE PERSON SOM...
Sov i din säng: Jag själv...
Såg dig gråta: Hmm, vet inte..
Fick dig att gråta: När jag återupplevde Tero Pitkämäkis VM-guld fick jag lite tårar i ögonen :)
Du delade en drink med: Jag brukar inte dela drinkar
Du gick på bio med: Anna, Satu, Annika, Jenny, Viktoria och Pamela (inte glömde jag väl nån nu..) var jag och tittade på SatC med. Herregud har jag inte avrit på bio sedan dess...
Du gick på stan med: Senast jag gick på stan gick jag för mig själv, före det minns jag inte, men antagligen med Anna
Skällde på dig: En gigantisk leonberger inne i en yttepytteliten bil skällde på mig och Morris så att hela bilen skumpade
Skickade ett e-mail till dig: Systeryster

STUFF...
Har du varit kär i någon du inte haft någon chans på: Ett antal gånger jo:)
Är du ensam nu: I rummet jo, i hela huse nej
Låtar som fastnar i ditt huvud ofta: Alla möjliga, oftast mer eller mindre märkliga. För tillfället har jag en smurfsång i skallen "Men tänk nu efter lite mer än då. Finns ingen annan både liten och blå som har en svans men saknar hår?"

FAVORIT...
Rum i huset: Hemma i Åbo har jag i princip bara ett rum så jag väljer det :)
Typ av musik: Jag tycker nog om lite allt möjligt, går i perioder. Förtillfället hör jag gärna på Paramore och Garou
Månad: Juni, underbart att se sommaren komma

SENASTE...
Låt du hörde: Sorry go round med Poets of the Fall spelas just nu på radion
Film du såg: Jag såg A good Woman på söndagen
Drink du köpte: Jag köpte en cider på börsen, men det räknas kanske inte som en drink..
Sak du stal: Jag knyckte en karamell av Mamma häromdagen
Mat du åt: Alli-mat med mycket champinjoner :)

FÖRSTA;
Första bästa kompis: Hmm, Jonna kanske. 
Första inhandlade skiva: Jaa-a vad kan det ha varit?
Första förälskelse: Kicka :)
Första begravning: Faffas, kanske?
Första piercing/tatuering: Tog hål i öronen nån gång i mitten av lågge
Första fiende: Hmm, minns inte

SENASTE;
Senaste människa du slog: Jiises vilka frågor. Inte vet jag, jag brukar inte gå omkring och slå folk..
Senaste långa telefonsamtal: Jag talade med min moster i evigheter för någon dag sedan, mina samtal med min syster är också ofta av maratonsort
Senaste dusch: Igårkväll.
Senaste irritation: Jag irriterar mig ständigt på något, fullständigt omöjligt att hålla reda på...
Senaste glass: Jag åt en hallon-Grandi i förrgår..
Senaste skjortan du haft på dig: Skjort-skjorta eller? Kan inte minnas när jag senast skulle ha använt en sådan...

Neej, tog frågorna slut redan, jag har ju ännu miljontals timmar kvar att fördriva... 

Kommentarer
Postat av: Syssy

Roligt... men tråkigt att man int kan commenta på varje fråga skilt för sig, ja sku ha massor av kommentarer!! Sorry förresten om ja minskar antalet besökare på din blogg när dom int ork läsa alla mina kommentarer.... kanske ja borde börja skriva mail istället så jag får utlopp för alla olympiska tankar.

2008-08-13 @ 13:29:39
Postat av: Emmi

Kanske det, inte för att jag tror att dina kommentarer minskar mina besökare, det är väl ingen logik i det heller..?



Skicka mail du bara...

2008-08-13 @ 13:44:49
URL: http://emppu.blogg.se/
Postat av: Syssy

Aj du tror int!? Nå bra... kanske ja vågar kommentera då. Visst e de logik, dom orkar int läsa mina kommentarer o så besöker dom int din sida. "de e så logiskt alla fattar utom du, du har inte en aning"...

2008-08-13 @ 14:04:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0