..:ny lägenheten på nylandsgatan:..

Jag fick just veta att jag fick lägenheten vi var och tittade på igår! Super! Nu behöver jag inte stressa över det mera. Skönt. Lägenheten är visserligen pytteliten, men den kostar också bara 50 euro mera i månaden än vad jag idag betalar och dessutom har den utmärkt läge.

Nu är problemet bara att lyckas skramla ihop tillräckligt med pengar till garantisumman före klockan halv tre då jag ska gå och skriva kontrakt. Jag frågade av mamma om hon möjligen kunde låna lite tills vi får loss vår nuvarande lägenhets garantisumma, men det visade sig att hon var i Kimito idag, dock kom vi på att hon kunde gå till banken i Kimito och fixa överföring. Frid och fröjd. Tills hon två minuter senare messar att banken är stängd på grund av strömavbrott. What?! Hur ofta händer sånt? Typ aldrig!

Jiises, hur ska detta sluta?


Update: Strömavbrottet över, pengarna fixade.

Kommentarer
Postat av: Evelina

Va kul med ny lägenhet!:D Hmm, men hör väl inte direkt till vardaligheterna att banken stänger pga strömavbrott:P Hoppas det fixar sig iaf!:) Sv: Japp skrivarkursen har som mål att man nästa vår ska ha ett projekt - bok, filmmanus, diktsamling, pjäs - ihopskriven och klar att skickas in till förlag så författare är nog något jag satsar på:P Vad händer annars idag då?:)

Postat av: Alexandra

Fint! Var nånstans ligger den här gatan? Kan inte åbo så bra mera...

2008-04-16 @ 11:11:05
URL: http://alexandradubbelv.blogg.se/
Postat av: Evelina

Va bra att det fixade sej!:D Hehe, problemet, eller kanske utmaningen, med att flytta är ju alla grejer man ska ha med sig:P Inte klokt vad mycket det alltid är...:) Jag ska läsa en tjock bok som ska recenseras till imorn...och så sitter jag här:P Snacka om att undvika läxan, snart börjar jag väl städa också:) *haha* Jag skriver på en grej som är tänkt att bli en psykologisk skräckis - så jobbar just nu med att få ihop alla trådar i plotten, vilket inte är så lätt alla gånger....:)

Ha en riktigt bra dag och lycka till med packandet!:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0