..:att det skall vara så svårt:..

Det här är bara så roligt. Egentligen borde man väl bli lite offended att det ska vara så svårt att få den svenska varianten rätt, men det här är för skojigt för att man skall haka upp sig på sådant. (Däremot tar nog soppskinkan och den gregiska salladen med gurga priset för, ja vad skall man kalla det, slarveri. . .)  

Denna bild tog en klasskamrat (tack!) i somras på sin arbetsplats - som är belägen i en stad som har en stor svenskspråkig befolkning . . .


image24





Ps. Jag kan svenska för att jag bor i ett tvåspråkigt land - Finland. Min finska är relativt knagglig, men jag klarar mig, svenskan däremot behärskar jag till fullo - det är mitt modersmål. Jag är inte inflyttad svensk i Finland, inte heller mina förfäder har simmat över pölen, jag är helt enkelt finlandssvensk. 

Punkt

//E

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Hah, jag lägger mej ner och dör! Ha nog inte hört om den lilla smarta uppfinningen "ordbok"...
Ps. Mellanhavssalladen ska du nog inte heller glömma att kommentera i inlägget :)

2007-09-29 @ 16:09:52
URL: http://alexandradubbelv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0