..:höst i åbo:..

Idag var jag och traskade i nästan två timmar omkring i Åbo - och den här gången kom jag ihåg att ta kameran med. Olyckligtvis bestämde vädergudarna sig för att vara lite bistra idag, så ljuset var inte det allra bästa och färgerna inte så glödande som de brukar vara på hösten, då det inte kommit någon ordentlig köldknäpp ännu.



image30

image31

image32

image33

Blommande baldersbrå mitt bland höstlöven

image38

Vackra kardborrar

image39

Järnvägsbron

image40

image41

image42

image43

Katarinakyrkan

image44

Saimaan puolesta :)

image45

image48

Jag tycker så om att gå på kyrkogården. Det är så rofyllt och vackert. Dessutom är det intressant att titta på gravstenarna, titta på namnen. Jag hörde på Oh Laura - Release me när jag gick där och det kändes väldigt fint.  

image46

Vita bär, som smäller när man trampar på dem, hörde barndomen till . . . 

image47

Posankka in all its glory . . .


Kommentarer
Postat av: Sasha

Ja e helt forstummad av dina fina bilder.......

2007-10-05 @ 08:31:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0