..:sextioen timmar i Stockholm:..

Om förra helgen var ett riktigt skäriveckoslut, var det här ett stadsveckoslut av rang. Tre dagar av Stockholms hets suger musten även ur den segaste. Jätteroligt hade vi, tiden gick dock alldeles för fort och fötterna blev alldeles för trötta. Anna och Nickes lägenhet, som låg granne med Globen - "den är ju så rund" - var superfin och fick min jag-tycker-inte-alls-om-min-lägenhet-och vill-flytta-så-fort-som-möjligt-fiilis att stiga till taket.

Vi anlände till Stockholm tidigt på fredagmorgon och efter lite frukost och en stunds vilande var vi tillräckligt pigga för att ta oss till Barkarby Quality Outlet. Halva dagen tillbringades där och vi var bara "hem" och vända innan vi tog oss an Globens shoppingcenter. Utanför Globen bongade vi till och med lite kändisar: Sven Melander och Hasse Aro, som var där för Kristallen-galan.

Fredagskvällen trodde jag skulle tillbringas i lugn och ro framför teven, men tji fick jag - och en födelsedagsprisang: Anna hade fixat biljetter till Stockholm Comedy Festival där bl.a. underbara Glansiga Johan uppträdde! Som om inte detta var nog ingick det också i gåvan en sightseeingtur Under Stockholms Broar och Morris-peppar- och saltkar. Too much.


Det här är så jäkla roligt. Jag viker mig dubbel varje gång.

Stand Up:en var skitbra. Även om Glans förstås var bäst, i en klass för sig, var även de andra (Soran Ismail, Jessica Kirson och Jason Andors) riktigt bra och vi förlängde nog våra liv med åtskilliga år under den kvällen.

På lördagen styrde vi stegen mot först mot Gamla Stan och sedan Centrum och fyllde våra påsar medan vi tömde våra plånböcker. Allt är så jäkla mycket billigare i Sverige än i Finland och efter en köpfri sommar, är mitt habegär större än störst. På kvällen åt vi middag på en mysig liten italiensk resaturang i Gamla Stan med väldigt god pasta och avslutade kvällen med en drink på TGI Friday's.

Söndagen började med sightseeingturen Under Stockholms Broar, en tvåtimmars båtfärd som bl.a. inkluderade två slussar. Från att aldrig varit i en sluss har jag nu åkt genom tre hela inom loppet av en dryg vecka. Intresseklubben antecknar. Turen var väldigt intressant, trots japaner med myror i byxorna och illaluktande ryssar. Varmt var det också i båten fast det var en kall och mulen dag i övrigt. Vi hann även med lite mera shopping, lunch och fika (hata ordet..) dock inte på Vetekatten som vi velat, eftersom det var stängt.. Dagen gick dock alldels för fort och snart var det dags att bege sig till båten hemåt.


Kommentarer
Postat av: Petski

Det är tydligen skillnad på vem som kommer på besök till min kära syster. Inte hade hon fixat ett så fullspäckat och trevligt program åt oss. Jag fick se Skansen där några apor gäspade mer än jag gjorde...

2009-09-01 @ 15:20:02
URL: http://petskis.blogg.se/
Postat av: ..:emmi:..

Petski: Gäspande apor är väl inte så pjåkigt.. inte för att de nu går upp mot Johan Glans, men vad gör nu det..

Btw, dina efterlämnade byxor skickade Anna med mig, så dom är här hos mig..

2009-09-01 @ 16:16:00
URL: http://emppu.blogg.se/
Postat av: Josefin

Jepps, hon går i pension. I mitt huvud är hon dock inte så gammal...

2009-09-01 @ 17:34:14
URL: http://livetmedjosefin.blogg.se/
Postat av: Petski

Tack så mycket för att du orkade släpa på dem! Jag kommer vara i Åbo 12-13 september så jag kan söka dem då om det passar..

2009-09-03 @ 10:44:13
URL: http://petskis.blogg.se/
Postat av: ..:emmi:..

Petski: Inga problem, mina egna grejer var nog tyngre att släpa på :) Jepp, hör av dig sen bara, så kan vi ju se när det passar att du hämtar dem.

2009-09-03 @ 13:33:31
URL: http://emppu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0