..:2012:..

Så här länge har jag inte sovit, sen ja, säkert nångång före jag träffade Markus. Vi vaknade klockan halv tolv, helt virriga efter nästan tolv timmar av sömn. Jag är fortfarande helt dåsig. Usch. Kanske den smaskiga rulltårtan, som Alexandra & henns M hämtade igår, hjälper. Bör undersökas.

Igår var vi med ovannämnda A&M på bio och såg katastroffilmen 2012 som handlar om jordens undergång. Och det var verkligen katastroffilm - katastrofalt dålig. Pompöst überamerikanskt patriotskit med massa specialeffekter är verkligen inte något jag gillar särdeles mycket. "Away we go", som jag och systeryster var och såg på för en tid sen, var riktigt bra. Sånt gillar jag. 2012 fick mig bara att sucka djupt (och vissa andra att skratta hysteriskt; död och förstörelse är ju nog ganska lustigt..) och hoppas att den skulle ta snabbt slut - vilket den inte gjorde, utan den segade på i över två och en halvtimme. Dock måste jag nog erkänna att det emellanåt var lite småspännande så att t.o.m. mitt hjärta slog lite snabbare än vanligt.

Summa summarum: 2012 är nog en film jag gott och väl skulle ha klarat mig utan, men att gå på bio är ändå alltid att gå på bio. Och sällskapet var excellent :)

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Tack för titten, ni hade riktigt fint där hemma! Ps. Glömde kakfatet hos er, kan du ta det med dej på lördagen? tackis!

2009-11-20 @ 12:43:29
URL: http://alexandradubbelv.blogg.se/
Postat av: ..:emmi:..

Jupp jag tar det med - om inte minnet sviker, vilket är ganska troligt :)

2009-11-20 @ 13:30:57
URL: http://emppu.blogg.se/
Postat av: Sasha

Va? Skrattade publiken på en dålig ohumoristisk film? På alla roliga filmer är det ju bara vi två som skrattar, alla andra sitter och tiger. Jag har serious doubts om humorn i det här landet! Dom har säkert mer humor i Nordkorea än här!! Va ska man göra?

2009-11-20 @ 14:15:33
URL: http://sashulik.blogg.se/
Postat av: ..:emmi:..

2009-11-20 @ 14:33:14
Postat av: ..:emmi:..

Där va en flicka som satt och skratta precis hela filmen - men konstigt nog int på dom ställen där man faktiskt "sku" skratta. Helt kuf.

2009-11-20 @ 14:34:24
URL: http://emppu.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Hon satt bredvid M och skratta när det var som värst; när världen gick under, när folk höll på dö, när barn grät. I could go on and on... Mycket konstig och dessutom väldigt störande när man själv va helt jännä (jag tyckt nämligen filmen var bra) :)

2009-11-21 @ 12:01:05
URL: http://alexandradubbelv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0