..:inget gnäll i en vecka?:..

Det diskuterades i radion häromdagen om huruvida det är möjligt att låta bli att gnälla och klaga en hel vecka. Det skulle vara ganska intressant att testa. Dock tror jag det skulle vara rakt omöjligt för mig att inte klaga på någonting under en veckas tid. Jag är helt enkelt en gnällig person. Månne man ens skulle få tänka klagomålen i sitt huvud, räknas liksom bara det som kommer ut. Då skulle det ju vara avsevärt mycket enklare, kanske jag till och med skulle klara av det då.  

När jag tittar lite igenom mina gamla blogginlägg, upptäcker jag att en stor del av dem är negativa och gnälliga. Jag har till och med en hel kategori ägnad åt mitt gnäll. Jag tjatar och klagar på än det ena än det andra - nu ska jag sluta med det...eller åtminstone skära ned på det lite. Promise.

Nöjd - Veronica Maggio, den låten är min themesong (nu tänkte jag klaga på att jag här på jobbet inte kan gå in på youtube och länka videon, men det tänker jag minsann låta bli. Kanske jag kan få pluspoäng istället för varje gång jag sväljer ett klagomål, istället för minuspoäng för varje negativ uttalande?). Den är så jag.


Kommentarer
Postat av: Syssy

just de emppu, klaga mindre! bli mer som en vädur istället; jag läste i en rysk tidning att vi vädurar e så positiva att vi ser plus istället för kors på kyrkogården :)

2008-05-22 @ 07:48:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0