..:update:..

Jag har på senaste tiden, det vill säga de två senaste dagarna, inte riktigt haft tid att blogga så nu, när jag om typ en halvtimme ska på sählyträning och inte är färdig för fem penni, tycker jag att det är passligt att uppdatera lite.


På onsdagen hade klassen avskedstillställning i skolan för Philip och Leena som tänker åka iväg till Buenos Aires på utbyte på måndagen och stanna där några månader. Jag är inte det minsta avundsjuk. Klockan sex började festligheterna, det ena festobjektet (=Leena) dök upp ungefär en timme senare, det andra behagade dyka upp 21.55. Till saken hör att vi var tvungna att lämna lokalen kl 22 för att inte utlösa larmet. Att komma i tid hör inte riktigt till Philips starka sidor.

Kvällen fortsatte på baren Cow, där vi spelade lite spel (behöver jag påpeka att jag ägde Kimble-matchen..?) och senare for vi till Onnela och shakeade.

Och jag med min freakmagnet (som dock är lite svagare än min systers, men ändå helt tillräcklig..) lockade till mig några underliga figurer.  Det var massvis med utlänningar på stället och jag blev uppbjuden av en kille, Kevin, som dansa skitbra med en massa svängar och snurrar och grejs. Jag hade en smula svårt att hänga med. Efter att vi snurrat runt där en god stund, och jag faktiskt tyckte att jag började lära mig movesen -  upptäckte jag att hans kompis videofilmade oss och mina kompisar stod typ dubbelvikta och skrattade. Trevligt.

Nå när jag äntligen lyckades komma loss från Kevin, kom det en annan kille, som hela kvällen dansat som en galning, och ville dansa med mig. Han tilltalades tydligen av mina superproffsiga danssteg, så han tyckte jag nog skulle klara av ett litet lyft. Det gjorde jag inte. Huj jag fick ju traumor för livet.  


Jiises vilken utredning. Den som hängde med, räcker upp en hand..


Igår hade vi lilla Joel med föräldrar på besök. Mamma Kika fyllde trettio igår och firade med att gå på stan hela dagen och sedan kom hela familjen upp på te till oss.  Jättekiva. Joel har redan hunnit bli dryga två månadar och han var så gullig. Han var jätteglad och skrattade och jollrade nästan hela tiden, tills han blev lite för trött och hungrig och tyckte att det passade bättre att ge hals istället.


Nej nu håller jag på och försenar mig alldeles kapitalt. Shit.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0