..:ajm bäkk:..

Nu är jag tillbaka i stan igen efter ett fint veckoslut ute på vischan.

På lördan for vi till Hitis, i full storm och regnslasket vinande kring öronen. Hela dagen regnade det, men vi trotsade rusket och pallrade oss iväg på kaffe - och smaskiga äppelbakelser - till gammelmoster Ulla i byn. Det blev en smula blött. Jag kan dock konstatera att mina nya stövlar håller vatten relativt bra. De blir bara mer och mer omtyckta hela tiden :)

Under natten blåste det så att jag, som sov på vinden, var fullständigt övertygad om att taket skulle flyga iväg och att jag snart skulle ligga där under bar himmel. Som tur uppfylldes inte mina farhågor och när morgonen grydde sken solen in genom fönstret och ute låg havet stilla. Och jag grämde mig över att jag inte fotograferat de häftiga megavågorna medan de ännu rullade in. . .

Lördagförmiddag gick åt till sightseeing och vi visade Hitis byn åt Victor som var där första gången. Solen sken, men vinden var lite kraftigare på den här sidan av ön, så det gällde att hålla i hatten.

Det är så fint ute i skärgården och jag trivs där, men inte skulle jag riktigt vilja - eller klara av att - bo där året runt. Jag är djupt imponerad av fammo, som är 83 år gammal, och som klarar av att bo där ute helt ensam i sitt stora hus och som fixar så gott som allt själv. Hon hugger ved, klipper gräsmattan och är inte rädd för att ta i lite. Jag vill bli som fammo när jag blir stor. Hon är så häftig.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0