..:helsikes grupparbetesskit:..

Jag har just ägnat närmare sju timmar åt att sammanställa kampanjplaneringsgrupparbetet.


Jag åtog mig att göra det för att jag helst vill ha det på mitt sätt (hemskt bra egenskap när man gör grupparbeten, jag vet..) och för att jag inte riktigt litade på att de andra i min grupp skulle lyckats göra det så att jag skulle bli nöjd.. I min grupp är det två andra flickor, den ena har gjort sin del jättebra, den andra.. hmm... Hon är egentligen finskspråkig och hennes svenska är det lite si och så med, jag utgick dock från att hennes tankeverksamhet skulle fungera. Fel hade jag.

Det hon hade åstadkommit angående olika aktuella kampanjer var fullständigt oanvändbart. Istället för att kritiskt analysera materialet, hade hon skrivit någonslags mystisk reklamsmörja på den uslaste svenska jag sett. De estniska översättningsmaskinerna skulle ju ha gjort ett bättre arbete! Jag förstår om man inte kan svenska så jättebra, då kan man be om hjälp, men när man inte ens förstår instruktioner så då, ja då vet jag inte vad man ska göra. Vi hade kommit överens om vilka kampanjer vi skulle ta upp - men se dom fanns ju inte med.

Jag har nu suttit i timtal och skrivit om precis allt hon skrivit och dessutom skrivit allt det hon struntat i. Som om inte jag skulle ha bättre saker att göra. När jag först såg vad hon hade lyckats få ihop brast jag nästan ut i skratt och undrade för mig själv om detta var på riktigt, innan jag insåg att det skulle bli jag som var tvungen att få fixa till det.

Så här lydde första meningen:
" Smash! - en godis där snack och choklad har sammanslagit deras krafter " - Eh?
Tätt följd av :
"R-kiosker är alltid av de första som säljer nyhet gottis..." - Gottis - vad är det? Man kan väl inte hejvilt hitta på ord..
För att sedan toppas av:
"Efter en liten kamp börjar det en riktig delikat 3D - animation om chokladsnacket. " - jahajaa...

Det här är bara en ynkeliten del av alla grodorna, felskrivningarna och tokigheterna. Det vara sammanlagt fem sidor med fullständig blajja. Man kan inte gå på högskolenivå i en svenskspråkig skola och skriva som en kratta. Det går ju bara inte. Eller, njaa, uppenbarligen går det.  

Jag hade tänkt, när jag volonterade att sammanställa arbetet, att jag snabbt och lustigt skulle sätta ihop våra alster och hade nog räknat med att det skulle ta någon timme - men sju timmar (och det är inte färdigt ännu...) hade jag verkligen inte förväntat mig.

Jag är så ofantligt, gigantiskt, enormt frustrerad och har lust att bara skita i det hela, men det kan jag ju inte riktigt göra.  Jag hatar att göra grupparbeten, jag hatar att mitt resultat är beroende av andra människors prestationer, jag hatar att inte få saker och ting gjorda på mitt sätt. Och det som irriterar mig mest av allt är att hon ju nu får åka snålskjuts på det jag och den andra tjejen gjort. I det slutgiltiga arbetet finns det kanske på sin höjd två meningar från hennes del som är direkt från hennes ursprungstext.

Jag ser riktigt fram emot att berätta det här åt henne imorgon.. Hoppas hon inte blir allt för nedslagen (alltså jag har inte tänkt slå ner henne...tror jag...)

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Det där låter ju kiva! :) Nope, ingen bild, ännu iaf. Kanske imoron...

2008-02-16 @ 20:22:05
URL: http://alexandradubbelv.blogg.se
Postat av: Anonym

hoppas int dina "kompisar" läser detta nu då...:)

2008-02-17 @ 21:57:55
Postat av: Emmi

Svar: Jag tänkte nog också först på det, men risken är nog obefintlig..hoppas jag..:)

2008-02-18 @ 10:11:49
URL: http://emppu.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0