..:än finns det hopp:..

När jag i skolan skulle printa ut en massa föreläsningsmaterial som jag behöver inför juridiktenten imorogon stärvade printern givetvis. Två pojkar från trean försökte hjälpa mig, men efter en stunds perklande var vi tvungna att ge upp, då ingenting hände. Ett ögonblick senare kom dock en av killarna med min pappersbunt efter att han fixat mackapären. Jei. Obstacle #1 down.

Igår beställde jag boken som jag behöver till tenten och räknade helt kallt med att jag skulle få den tills idag, för så brukar det vara; att man får boken dagen efter beställningen. Men när jag var i bibban för att plocka upp den, hade den inte kommit och skulle komma först imorgon klockan 14. Annars helt bra, men min tent börjar 9.30. Och jag skulle väldigt gärna vilja ha den då, eftersom man får ha materialet med och utan det skriver jag nog inte mycket.

Bibbatanten letade reda på ett annat exemplar och jag blev redan jätteglad över att jag sen också skulle få chansen att skriva något vettigt, tills hon sa att jag nu har hela kvällen på mig att i läsesalen sitta och plugga. Inte riktigt vad jag hade tänkt mig. Efter en stunds parlamenterande gick bibbatanten dock med på att jag skulle få komma imorgon bitti och hämta läsesalsexemplaret och ha det med på tenten och därefter omedelbart hämta det tillbaka. Obstacle #2 down.

Det finns alltså snälla människor ännu. Mitt tentskrivande blev ju iallfall räddat.

Nu sitter jag bara och väntar på vad som ska skita sig härnäst. Antagligen kommer väl bibban öppethållningstider ändrats tills imorgon så jag inte får min bok.

Pessimist - jag. Nå nej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0