..:tre T:n i finalen:..

Tero, Tero och Teemu klarade sig alla till finalen! Pitkämäki slängde, efter ett övertrampsmagplask med en liten lårkaka som följd ("Tein pienet Keskisalot"), i det andra kastet över kvalgränsen, en stund senare slängde Järvenpää bara några centimeter i från kvalgränsen och hade därmed sitt på det torra - vilket var en stor bedrift i regnet.

Wirkkala, som kastade i A-gruppen fick vänta i spänning på besked om han skulle ta sig till final - och det gjorde han minsann med ett resultat på 79,79.

Jag hade klockan tidigt på väckning, men när jag slog på teven var det ingen tävling eftersom regnet öste ner så det stod härliga till. Först åtskilliga timmar senare kom kvalen igång, och jag var riktigt orolig att jag inte skulle hinna se allt innan jag var tvungen att gå på jobb, men eftersom Terona båda klarade sig vidare redan på andra kastet, hann jag till och med i tid.
 
Oj vilken kanonfinal det kommer bli på lördag. Förargligt nog har mamma och pappa tänkt fara ut till Rosala i helgen och skulle vilja ha mig med - och jag vill nog gärna med - men spjutfinalen, den offrar jag inte (vi har alltså ingen teve där, och jag tänker minsann inte troppa in till nån annan för att titta, eftersom jag är en smula fanatisk och har en tendens att bli lite högljudd....).  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0