..:OS-funderingar:..

Idag är det dags för OS-invigningen i Peking - tyvärr jobbar jag just då. Sändningen börjar lite för tre, och jag slipper härifrån först en timme senare. Förhoppningsvis har finnarna inte ännu troppat in förrän jag hunnit hem.

Mycket prat om OS i år, dock mest om värdlandet och dess minst sagt märkliga, stränga regim. Att blanda in politiken i idrotten är ju inte precis något nytt, redan det faktum att man tävlar för sitt land och då använder nationalistiska symboler, som flaggor, tyder ju redan på att man inte kan särskilja dem från varandra i så stor utsträckning.Jag tänker dock koncentrera mig på sporten, som ju faktiskt är det som borde vara mest i strålkastarljuset, och åtminstone för tillfället strunta i de många dödsstraffen, de förföljda Falun Gong-anhängarna och de usla levnadsvillkoren. 

Nu blir det minnsann sexton dagar av (jiises, solen skiner..) mycket sport och förhoppningsvis får vi också fira många finländska medaljer.

Min optimistiska tippning:
2 spjutmedaljer
1 längdhoppmedalj
1 simmedalj
1 skyttemedalj
2 överraskningsmedaljer

Min pessimist-tippning:
3 medaljer

Kommentarer
Postat av: Syssy

bravo syssy, jag gillar din optimisttippning! jag drog till med pessimisttippningen på iltisens röstning, men nu när jag ser din fina kalkyl så håller jag helt med! 7medaljer e just va de blir!!

2008-08-08 @ 13:26:47
Postat av: Emmi

Syssy: Ja min optimist-tippning ser jäkligt bra ut - förhoppningsvis håller den streck eller sträck eller vad det nu e den ska hålla :)

2008-08-08 @ 14:45:57
URL: http://emppu.blogg.se/
Postat av: Syssy

Den ser nästan vetenskaplig ut! Eller åt min ståne (haha) skaplig :)

2008-08-08 @ 14:50:54
Postat av: Syssy

Den ser nästan vetenskaplig ut! Eller åt min ståne (haha) skaplig :)

2008-08-08 @ 14:51:26
Postat av: Syssy

oj sori... ja tryckte visst två gånger på enter... det var väl så det gick till när alla fabriksarbetarna fick dubbellön också :S

2008-08-08 @ 14:54:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0