..:Det är torsdag idag vah..?:..

Jag har varit ledig så många dagar nu att jag är fullkomligt bortkommen med vad det är för dag idag.

Jag har som mest en lektion (som varar på sin höjd 1½ timme...) per dag. Jag blir så frustrerad. Visst det är trevligt att vara ledig - men inte hela tiden. Jag blir ju alldeles förslappad och de få uppgifter jag borde göra försummar jag pga lathet och noll inspiration. MEN det typiska är ju att jag då när jag skulle vilja vara ledig, det vill säga på fredagar - nog har lektioner så det står härliga till.. Vilket ljushuvud lägger lektioner på en fredag? Är det inte liksom kutym i högskolevärlden att fredagen är en ledig dag alternativt tentdag.. Man ska ju sitza på torsdag för tusan.. Summan av kardemumman är i alla fall att jag missar i princip varje sählyträning utifall att jag inte skolkar eller kutar direkt från lektionen till sählyhallen, varav båda alternativen är relativt kassa.

Anyway...Nu har Alexandra farit iväg till Udmurt, eller på lördagmorgon skulle dom vara framme där, nu är dom på väg till Moskva.. Victor for med till Helsingfors för att följa henne och bär hennes väskor.. Jag ska snart gå till Anna - hur ska jag orka traska hela vägen, jag är proppmätt? - på Sex and the City-kväll..Hon har nämligen just köpt boxen, jag vill också ha den.. Nu skicka hon just SMS att jag ska köpa tranbärsjuice, låter som om det ska bjudas på Cosmopolitans, lyxigt värre.. Kanske jag borde klä på mig något lite tjusigare än jeansen och tröjan jag har nu, hmm...

Var idag till DinSko och letade stövlar, hittade ett par relativt snygga, men de var lite för spetsiga i tån för min smak ..O dessutom så har jag liksom Vagabond-stöveln jag skrev om tidigare, som förebild och då duger ju inte ett par sketna DinSko-stövlar.. Dagens i-landsproblem ..

//E



Kommentarer
Postat av: Alexandra

SatC, var en tid sen ja kollade på det, saknar s 5 ännu, sen har jag hela serien. Har senaste tiden plöjt igenom Lilla Huset på Prärien boxarna jag köpte, otroligt att jag tycker om det programmet. Nåja, hoppas du får en trevlig kväll iaf!

2007-09-27 @ 21:43:30
URL: http://alexandradubbelv.blogg.se/
Postat av: Emmi

Alexandra: Skillnaden mellan SatC och Lilla Huset på Prärien e ju inte alls stor:)

2007-09-28 @ 11:27:05
URL: http://emppu.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0