..:min vän Ingvar:..

Jag har en ny idol - Ingvar Kamprad! Jag läste just en intervju med honom i hbl och han verkar skitcool. Han är enligt Forbes världens fjärde rikaste människa, men ändå klär han sig som en vanlig människa, åker han ofta kommunalt, flyger i turistklass och lever inte alls ett typiskt mijardärdsliv, för jag vet ju exakt hur ett sådant ser ut... I och för sig har han ett enormt hus och en vingård, men lite lyx får man väl unna sig om man nu en gång grundat IKEA.. Högst antagligen är denna nästan spartanska livsstil ganska långt enbart en image han med vilje skapat, men jag köper den med hull och hår. Mera sådana miljardärer och inte såna där sprättar som många är.
 
Kamrade säger att han först om 25 år tänker börja jobba deltid. Gubben är 81 år gammal idag.

Go Ingvar, go Ingvar.

Det stod förresten i artikeln att IKEA-varuhuset i Raisio ska stå klart i år..Låter ju bra, men stämmer det verkligen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0