..:min väckarklocka ha fått fnatt:..

I förrgår kväll ställde jag min väckarklocka att ringa till halv tio. Tio vaknade jag och konstaterade att väckarklockan inte ringt, utan stannattjugotvå minuter över tio. Dock tickade den på för fullt och ryckte i någonslags mystiska spasmer, som om den ville gå framåt men inte kunde, som morfar med hängslena fast i gungstolen. Hmm, mycket besynnerligt, tänkte jag och flyttade lite på visarna så att de visade den korrekta tiden. Och då, tusan, gick inte klockan igen, jovars. Igår kväll när jag var på väg till sängs vid midnatt upptäckte jag att klockan då - igen - stannat på tjugotvå minuter över tio. Men när jag flyttade lite på väckarvisaren tickade den förnöjt vidare och nu har den fungerat igen.

                         Mycket mystiskt, mycket mystiskt..

Nu funderar jag om jag överhuvudtaget kan lita på min trotjänare mera, eller om jag är tvungen att dumpa honom och skaffa mig en ny. Man kan väl inte ha en väckarklocka som bara fungerar när den själv vill?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0