..:felix zenger:..

Jag har just tittat på Bettina S - talk show på svenska och där var en finlandssvensk åbokille, Felix Zenger, som tydligen är en jätteskicklig human beatbox, det vill säga han härmar ljud och gör musik enbart med sin röst.
Verkligen imponerande.
Dessutom är han inte bara skicklig på att beatboxa, han är också dubbelvärldsmästare i footbag.

Jag menar inte att jag prompt skulle vilja beatboxa eller footbaga, men ens behjälpligt kunna sjunga..eller spela ett instrument..Eller ens ha ett ordentligt intresse. Jag hatar när folk frågar (för det händer så väldigt ofta...) vilka mina intressen är och jag efter en stunds funderande klämmer ur mig något klämkäckt i stil med "läsa och aerobic" - jag har inte utövat aerobic sedan jag gick i gymnasiet, det verkar således inte intressera mig särdeles mycket. Och läsa - vad är det för ett intresse.Då kan jag väl lika gärna säga att mina favoritsysselsättningar är  pensionärsbingo och knyppling. Töntighetsgraden håller i sig.


Jag avundas människor med intressen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0