..:bling bling-garnityr:..

När jag och syster Alexandra  var i butiken tidigare idag träffade vi på vår gamla modersmåls-/ryskalärare Gäbä från gymnasiet, som tydligen hittat en ny karl åt sig. En riktig ryss med guldtänder och hela rubbet. Jag, som inte precis är en hejare på ryska (men jag tycker ändå att jag är duktig som kan det kyrilliska alfabetet, några ryska ord och som kan sjunga Ya Svoboden med bara en smula modifierad ord), stod som ett frågetecken medan han tittade på mig och snattrade en massa på ryska och avfyrade det ena guldblänkande smajlet efter det andra  - och ignorerade fullständigt att både Alex och Gäbä påpekade att jag inte kunde ryska. Senare fick jag förklarat för mig att han sagt att han tyckte att alla finländare är så feta, men att både jag och Alexandra såg ut som kvistar. Alltid trevligt.



Min favvisryss-sång Ya Svoboden av Kipelov. Dock är den här varianten inte alls lika mäktig som den som jag har..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0