..:fazer fazer fazer:..

Nu har jag varit duktig och skrivit en hel sida om Fazer. Herregud vilket råddigt företag - högst antagligen är hälften av det jag skrivit mina egna påhitt, men jag betvivlar att fröken Pisniss Ingliss checkar sånt.. Och, hej, vi har ju choklad som vi ska bjuda på - inte orkar nu väl någon höra på vad vi egentligen höplöttär (hmm, fint ord så här skrivet, det lät mycket bättre i mitt huvud..). Jag hatar bara att jag alltid alltid alltid blir så jädrans nervös när jag ska hålla föredrag - vad ska man göra för att avvänja sig från den fruktansvärt plågsamma "vanan"..? Händerna blir alldeles svettiga och darriga och jag kan  inte för mitt liv få tungan att forma dom ord som jag vill, dessutom pratar jag snabbare än Antero Mertaranta under VM-finalen... Och nej, det hjälper inte att fantisera att publiken är utan kläder, jag kan inte förstå hur tillvida det ens skulle kunna göra någon nytta..

Idag är Mamssen här i Åbo, dom har rekreationsdag från jobbet, vilket låter hemskt fint, men i praktiken betyder de att dom kommer hit på Hullut Päivät, som nog är allt annat än rekreation...

Jag har ett rysligt dilemma - jag kan inte bestämma mej om jag ska vara duktig och gå på veckans enda lektion eller om jag ska vara en skolkare och fara och spela sähly istället.. Bör nämnas att lektionen som jag har inte har obligatorisk närvaro och att jag, åtminstone i teorin, kan göra uppgifterna hemma...För tillfället lutar det nog mot sählyn...

Dagens låt: Plain White T's - Hey there Delilah

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0