..:tre timmars sömn:..

Sitzen igår var riktigt rolig, även fast vissa deltagare hade lite svårigheter med att förstå reglerna, vilket resulterade i att det blev smått råddigt emellanåt. Bobo och Jenny, som agerade sångledare, hade lite problem med att få ordning på alla, men charmade på lärarna gjorde åtminstone Bobo desto duktigare. 

Förrätten, tomater och mozzarella, var helt okej, huvudrätten däremot, ugnskorv, var ingen hit. Kan ju bero på att jag inte äter korv... Efterrätten, fruktkvarg, var dock smaskig. I sitzpriset, 8 euro, ingick maten, en snaps och en öl/cider, kaffe och punsch.   

Efter sitzen, som hölls i vår lönnkrog d'Åka, fortsatte festen, för de flesta åtminstone, på Onnela. Och jag stannade där tills stängningsdags, det vill säga till halv 4. Jag kan inte erinra mig om när jag senast skulle ha gjort det. Det var jättemycket människor där och bra fiilis. Jag hittade också Victor och andra druzjbaiter i vimlet. 

Jag lägger upp bilderna på facebook, för att inte hänga ut nån här. Så Anna, du är nog illa tvungen att joina facebook om du vill se alla min fina bilder :)

 Vid halv 5 somnade jag, för att vakna knappt tre timmar senare. Jag läste tidningen (om den förskräckliga skolmassakern) och sedan kom mamma och Morris instormande vid åtta-snåret. Morris har ganska effektivt hållit mig vaken sedan dess. Vi gick ut och promenerade en sväng längs ån, och det var så vackert. Jag harmades åt att jag inte tagit kameran med. Det var alldeles disigt och frost överallt och is på vattenpottarna.

Victors syster kom förresten av och an på besök med stora magen i vädret. Nu är jag inte oförskämd, utan hon är helt enkelt gravid..

Nu håller doggen på och försöker ta livet av min stackars drake..

image120


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0