..:han luktar petrus:..

Igår kom jag hem från ett veckoslut i huvudstaden. Vi firade Momi som fyllde 85 år igår med tårtor, paket och blommor. Hon blev givetvis sur för att alla "slösat så mycket pengar på en gammal gumma" (fast innerst inne var hon nog ändå glad för uppmärksamheten hon fick, hon är alltid bara så anspråkslös söta Momi..).

På lördagen var jag och Mamma och hälsade på Moffa, som först inte kände igen oss men sen blev glad för vår ankomst, trots att han fortfarande inte riktigt hade på det klara vad vi hette. Jag blev omdöpt väldigt många gånger.. Det är roligt att se Moffa, samtidigt som det är oerhört tungt. Tänk att en sjukdom kan ändra en person så totalt. Det är hemskt att se och det gör mig så otroligt ledsen. Jag saknar min Moffa, han som jag och systeryster tillbringade så många härliga somrar med på Frillesro, stora starka Moffa som kunde så mycket, som lät mig vinna i klöver sjua bara för att jag var minst, som var den händigaste jag kände, som berättade lustiga historier och som alltid fick skrapa grötkastrullen.    

Kommentarer
Postat av: Syssy

Snyft, jag blir så ledsen när jag tänker på det... stackars stackars moffa o momi... de e int lätt o bli gammal.



Vem luktar btw petrus?

2009-01-26 @ 09:56:57
Postat av: ..:emmi:..

Syssy: Jag med, men sen blir jag ändå samtidigt varm i hjärtat när jag tänker på hur mycket bra tid vi ändå ha fått tillsammans, det är inte alla som har lika fina minnen som vi, det är jag säker på.

Nå Moffa sa mittiallt bara när vi var där "Han luktar Petrus". Jag o Mamma tyckt de va så slött, att vi bara börja skratta o sen efter de ha vi börja använda de så där som en förolämpning.. jag skrev de som rubrik men sen blev jag så vemodig så jag orka int börja selittä de..

2009-01-26 @ 10:08:55
URL: http://emppu.blogg.se/
Postat av: Syssy

Jo, absolut ingen har nog haft så fina somrar som vi! Jag sku villa bo på rosala i sommar! o idag på väg ti jobbe börja ja fundera på att köpa en cykel så jag kan cykla dit... så nu flyger en superfin svart jopo omkring i mina tankar...

2009-01-26 @ 11:05:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0