..:lyssna utan att upprepa:..

Studiebesöket på garnisonen var helt, ehum, intressant. Det såg lite annorlunda ut där än vad jag hade förväntat mig - och kallt som attan var det. Roligast var när faneden svors och gubben (som säkert hade någon superfin militärisk rang, som jag inte kunde bry mig mindre om..) sa: "Lyssna utan att upprepa", varpå en beväring givetvis började, högt och tydligt, säga "Lyssna utan att upprepa", innan han insåg sin lilla blunder. Den missen gjorde det nästan värt att stå ute och frysa arslet av sig (som dessutom i kombination med Wilmas nysning resulterat i en liten förkylning..). 

På kvällen var vi, jag och Markus, till Benelli's för att äta valentin-middag och medan vi stod och väntade på att få vårt bord, ser jag plötsligt en bekant blond kalufs - Alexandras. Hon var där och dinerade med sin (sitt?) M och vilken dag är det passligare att se vänner än på vändagen :) De hade dock inte reserverat bord, så det satt i princip halvvägs in i köket, men tydligen var de ändå nöjda med käket, de kunde ju iallfall i detalj följa med hur det tillreddes..

Idag har jag och Anna sightsee:at i Åbo, trots att jag borde skriva skoluppgifter och göra andra viktigheter, men det är nu sånt man bara måste göra då man har tillgång till bil..

Ps. Kan man förresten inte lägga till nya kategorier mera här på bloggen, eller är jag helt retarded och inte bara fattar hur man ska göra...?

Kommentarer
Postat av: alexandra

Man tager va man fåver, som d ju heter :)Inte det bästa bordet nej, men helt OK med tanke på att vi inte bokat bord då hela Åboresan var ett spontant litet infall. (Och ps. jag kan efter vår middag informera om att Benelli´s har en riktig amerikan till kock). Sa inte M att det alltid är nån som upprepar det där bara för att visa att han vågar/slagit vad med någon eller för att vara allmänt rolig :) Dom stackrarna måst väl ha ngo nöje dom med:)

2009-02-16 @ 16:18:40
URL: http://alexandradubbelv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0