..:euroviisut:..

Ikväll ska jag titta på ESC-semifinalen. Jag har hört typ två hela låtar av alla i årets startfält; Finlands och Sveriges. I förrgår fick jag veta när tävlingen överhuvudtaget gick av stapeln. Så här oengagerad brukar jag inte vara.

Undrar hur det kommer att gå för de finska rockarna med sin galoppmusik och vilda pyroteknikshow.  

En lite rolig grej förresten angående ESC och de facto att många (=missnöjda västeuropéer) beklagar sig över att alla öststaterna röstar på varandra och därför alltid vinner - om man från fjolårsresultatet räknar bort alla öststatsrösterna skulle fem-i-topp ändå sett likadan ut, förutom att Ryssland och Turkiet skulle ha bytt placering sinsemellan. Så dit rök den teorin. Det är väl helt enkelt så att öststaterna (usch vad jag hatar det uttrycket...) är bättre på att göra ESC-musik.

Dessutom får ju nog många av de andra länderna också röster av sina grannländer, problemet är bara att de har så få.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0