..:medalj blev det:..

Hah där fick svenskarna allt på snuskammartaket.

Svenskarna lyckades inte göra ett endast mål, medan mina fina finska lejon nätade hela fyra gånger. Kanske det börjar bli dags att lägga hela svenskarna-är-ändå-alltid-bättre-och-kommer-att-vinna-attityden bakom oss och istället bara konstatera att Finland är ett jäkligt bra ishockeyland med väldigt duktiga spelare.

Jag var inte en gång under matchens gång ens orolig att lejonen inte skulle klara av det. Jag brukar annars typ hyperventilera varje gång motståndaren närmare sig vårt mål, men nu kändes Bäckström (vår Bäckström alltså) så säker. Han släppte inte ens pucken framför sig så som han brukar utan gjorde ordentliga räddningar. Och lilla Pihlström - man kan inte annat än vara imponerad av honom. Förresten av alla nykomlingarna - de slet verkligen och gjorde ett så mycket bättre arbete än de gamla rävarna. Men jag tror ändå att Saku & co skapade någon slags trygghet i laget trots att de inte åstadkom så mycket rent konkret.

Lite besviken måste jag dock medge att jag är på publiken. Först när Finland ledde med tre mål började man höra Suomi-ropen i hallen - själv satt jag jag här för mig själv och hejade dubbelt så hårt - hela tiden. Skulle jag ha suttit där på plats och ställe skulle jag säkert varit hes innan första periodens slut.

Ville.P är så söt med sin mastodontglugg. Min favorit. Som förresten är kaikkien aikojen paras leijona arvokisapistepörsissä

Nu ska jag fira seger med att gå ut och pinka med hunden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0