..:midsommarpaus:..

Nu var då midsommaren över. Jag har helt tagit ledigt från allt vad datorer och internet heter och bara njutit av långledigheten, tills nu då.. 

På fredagen for jag först till Alexandra och hennes pojkväns place i Tordalen och därifrån vidare till Kasnäs för traditionell dans. Jag var illa rädd, när förmiddagen var så mulen, grå och regning, att det inte skulle bli någon vidare midsommar (eftersom dansen hålls utomhus..), men när det började bli dags för mig att ge mig iväg strålade solen från en blå himmel. Otroligt.

I Kasnäs var alla "de vanliga" på plats, och det var jätteroligt att se gamla bekanta jag inte sett på evigheter; prata gamla minnen, höra nya saker och ta en och annan svängom på dansgolvet.

Jag hade kameran med, men tog endast ett enda foto, jag har verkligen blivit slö på den fronten, men det känns inte så aktuellt att slita upp kameran i tid och otid.

Nu är det soligt och vackert ute, så jag ska kanske lägga mig i solstolen en stund, även fast min förkylning kanske inte riktigt uppskattar det, men man måste ju ta vara på de få solstrålar vi fått nu på sistone.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0