..:söndag igen:..

Då var Jazzen över för i år då - och otroligt nog har helgen varit den varmaste hittills. Perfekt beställt :)

Fredagen tillbringades först på biblioteket där jag hjälpte till med vinserveringen på Carpelan-tillfället, därefter fortsatte festen på gården där hela gamling-gänget och de lite yngre, det vill säga mina kompisar, samlades. Kvällen avslutades på Portti, tyvärr var där ofantligt lite människor och de få som var där va typ 40+, så stämningen var lite lam. 

På lördagen, efter att ha främst fördrivit tiden med att lalla omkring på jazzgatan och njuta av solen på gården, fick vi söt-Wilma på besök. Eftersom hennes föräldrar skulle vara ordningsmän sent in på natten stannade hon över natten. Hon var så snäll, lillflickan, glad och nöjd med sin tillvaro fast hon aldrig tidigare varit så länge med oss ensam. Inga problem med varken ätandet eller sovandet. Morris var nog lite misstänksam mot - och en smula sotis på - den lilla gästen, men det gick hur bra som helst. Efter att lillflickan somnat, sökte jag mig till Portside än en gång, där det den här gången var mera människor och medelåldern snäppet lägre. Vi råkade bland annat ut för en väldigt märklig gammal gubbe som hade lite svårigheter med att hålla händerna för sig själv, speciellt när det kom till pojkarna, hmmm.. Som tur slocknade han efter en stund med pannan i bordet.

Klockan sju på söndagmorgon ville Wilma inte längre slafa så då var det slutsovet. Man har verkligen händerna fulla med henne, så ingen vila där inte. Några timmar senare traskade vi iväg med henne hemåt då vi tyvärr var tvungna att lämna tillbaka henne. Därefter lade jag mig på mamma och pappas säng och njöt av Lill-Babs konsert som hördes ända hem till oss. Dock råkade jag ta en liten tupplur mitt i..

        

Bild I. Torsdag. Össpöregn. Senare blev det strålande sol och varmt.    
Bild II. Godaste bären - smulgubbar (jordgubbar + smultron)
Bild III. Jazzgatestämning
Bild IV. Coolaste artisten - hans act går ut på att han dansar och svingar sitt parasoll i takt med musiken. Skithäftig gubbe. 
Bild V. Wilma, Pappa, Morris och jag njuter av kvällsolen i hamnen.  

Kommentarer
Postat av: Syssy

Har Wilma din Maja?? Kiva att allt gick bra när ni hade henne på besök, att hon inte var ilsken :) Morris bet väl int henne heller...?? Fast det sku du väl int våga skriva så här offentligt...

2008-07-07 @ 10:27:42
Postat av: Emmy

Jepp, Wilma hade min Maja och hon var ganska förtjust i henne, men Maja är min och bara min :)

Morris var hur snäll som helst, pussa henne på händerna och allt.. och hon klappa honom så nätt. Sötisarna:)

2008-07-07 @ 12:17:33
URL: http://emppu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0