..:vernissagen:..

Istället för att städa, som jag skulle göra, sitter jag och gör en massa onödigheter. Bland alla onödigheterna fanns dessa bilder från gårdagens vernissage.

Det var egentligen två konstnärinnor, men den ena, Aja Ericsson von Weissenberg, var så, hrmf, kufisk så henne fotade vi inte alls... Hennes tavlor tilltalade dessutom inte mej. De såg på något sätt lite ofärdiga ut och lite wannabe-aktiga. Oljemålningar är nog ingenting för mig.

Eva von Weissenbergs akvareller var däremot fina. Speciellt med tanke på att tanten är närmare 100 år gammal, 96 år tror jag hon sa. Under vernissagen presenterades också det första exemplaret av boken om henne som hennes son skrivit. Intressant.  


image185




Den enda av Ajas tavlor som jag tyckte om.



En av de finaste tavlorna på utställningen.

Kommentarer
Postat av: Syssy

Hihihi, kan int låta bli o skratta :) du ser så lustig ut me din sokos-påse :) Va va de för kufiskt me den andra konstnären...??

2008-01-07 @ 17:23:01
Postat av: Emmi

Svar: Hon hade vissa likheter med en bulldog..och jag är lite rädd för sådana..

Vadå? Jag ser bara lite lost ut..

2008-01-07 @ 17:43:00
URL: http://emppu.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0