..:inbrottstjuv?:..

När jag kom hem för en stund sedan möttes jag av ett obekant Terve. Jag trodde det var Vicke som försökte leka lustig och förställa sin röst eller att han hade någon överhurtig bekant på besök. Det visade sig dock vara husets diginät-fixare som tydligen skulle komma idag, men som jag saligen glömt bort.

Eftersom jag hade så bråttom imorse var sängen obäddad - vilket händer i princip aldrig - dessutom hänger byket på tork fortfarande lite varstans. (Bland annat mina underkläder som hänger på batteriet bredvid min säng.)  Karln satt och pynjade med kabeluttaget bakom min säng, som han dragit ut mitt på golvet. Han riskerade åtminstone inte att drunkna i damm, då jag dammsög för inte så länge sedan. Nu står min säng ännu mitt på golvet, för jag får inte flytta på den utifall att han är tvungen att komma en gång till.

När jag bara såg bakhuvudet av killen misstänkte jag starkt att med min tur är han väl skitsnygg till råga på elände, men det var han inte. Han hade bara ett öga.

Trevligt om jag inte kommit hem medan han ännu var här, utan bara sett min förflyttade säng.
Det skulle nog ha satt en hel del myror i huvudet på mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0