..:fattig frukost:..

Jag gick till affären för att köpa mjölk och bröd.

När jag klev in i butiken var det första jag såg brödhyllan, som gapade tom. Min första tanke var att dom flyttat på saker och ting där, det är ju ändå ganska länge sen jag var där sist, sedan insåg jag att de nog inte gjort några förändringar, det fanns helt enkelt inget bröd. Det enda som fanns var såna där hårda - dyra - limpor i öppna papperspåsar, men nöden har ingen lag så jag var tvungen att ta en sådan. Jag forsatte inåt i butiken, som var ovanligt full med människor för att vara en söndagkväll. Antagligen en massa studeranden, liksom jag, som var där för att fylla på skafferiet lite inför skolstarten imorgon. Mjölkskåpet var även det ganska tomt, fanns enbart röd mjölk och det vill jag ju inte ha.

Jag, som var så sugen på rostat rågbröd med ett stort glas kall mjölk, fick traska hem med enbart en liten skrumpen limpa under armen.

Update: Den skrumpna limpan var dock väldigt god, men gräsligt svår att skära i skivor.

Kommentarer
Postat av: Syssy

Voi stackars stackars dej! Nu vet du hur de måst ha känts i brödkön på sovjettiden....

2008-01-07 @ 17:18:19
Postat av: Emmi

Syssy:Men nu hade jag ju inte bett om att få veta hur det kändes att stå i brödkön på sovjettiden...

2008-01-07 @ 17:40:37
URL: http://emppu.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0