..:internationella låt-emmy-vänta-dagen:..

Idag vaknade jag halv tio och var pigg som en mört trots att jag somnat först halv tre. Konstigt. Jag kan inte förstå varför jag mittiallt är så pigg hela tiden och inte sover som en stock hela tiden längre. Beror det kanske på att jag hela tiden inbillar mig och tror att det ska vara full vår när jag vaknar...

Igår trotsade jag slasket och stretade iväg till Anna. Vi åt chokofondue, vitsi det var gott. Appelsin, ananas och banan doppade i smält Fazers blå, det kan just inte bli bättre. Eller nåjaa, chokladen kunde ju ha låtit bli att bränna fast i skålen..

Sedan tittade vi på Atonement-filmen - och den var riktigt dålig. Största delen av filmen satt vi som fågelholkar och försökte komma underfund med vad som egentligen hände i filmen. Synd, vi som hade trott den skulle vara bra. Därefter tänkte vi titta på Simpsons - the movie, men den hade fnatt, så vi tydde oss till good old faithful Sex and the City istället. Läste förresten igår att filmpremiären är den 6.6. Bara fyra månader kvar då..

Jag klarade hemvägen utan att behöva bevittna några bajsande gubbar som förra gången, men däremot hade jag about sju deciliter vattenblask i dojorna. Alexandras stövlar dessutom. Sorry..

Idag har jag hela dan skjutit upp det faktum att jag borde börja skriva på kampanjplaneringsuppgiften. Jag har tittat på teve i massvis av timmar. Och för en stund sedan var jag först till H&M bara för att titta men råkade nappa åt mig en sjal. (Jag har miljoner, jag kan inte förstå varför jag inhandlade en till, men jag kände bara att jag måste ha den..) Där tog det evigheter innan jag fick någon betjäning. Killen i kassan tyckte det var mycket viktigare att tala med någon annan jappe. Jag misstänker starkt att det var hans kille, jag iddes dock inte fråga.. Sent omsider fick jag iallafall min sjal och styrde kosan mot Instrumentarium för att plocka upp mina nya brillor, även där fick jag vänta. Där var massor med människor eftersom det var sista rea-dagen och halva Åbos befolkning just då prompt behövde glajjor. Jag är riktigt nöjd med de nya glasögonen och de grävde inte ens ett så stort hål i min plånbok som jag befarat .

image214
Jag ber om ursäkt för den dryga nördminen, jag är inte vidare fotogenic.

Sen gick jag för att snabbt handla lite käk. Snabbt var verkligen inte ordet. Wiklunds har tydligen anställt en snigel till kassafröken. Smart drag. Det är skitvarmt inne i varuhuset då dom håller på och bygger om där, så jag höll på och rinna bort i kön. När jag äntligen lyckades få mina varor inhandlade rusade jag i min brådska ut i friska luften mitt på en reporter, som intervjuade pengainsamlande småkids, för teve. Pinsamt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0