..:fredag:..

För min del började dagen klockan nio, alltså en halvtimme senare än skolan började, men på grund av att jag skjutit upp och ignorerat en skoluppgift lite för länge, hade jag beslutat att skippa skolan och knåpade på uppgiften istället. Deadline 16.00.  

Först ägnade jag en knapp halvtimme åt att läsa igenom artikeln uppgiften handlade om, sedan närmare tre kvart på att skriva, innan jag insåg att jag nog missuppfattat uppgiften lite och ägnade ytterligare en timme åt att skriva en annan vettigare version. 11.10 var den äntligen klappad och klar. 

 Därefter blev det en hurja brådska att hinna äta före sählyträningen. Det är lagom skojsigt att kuta omkring proppmätt eller skithungrig.

Varför ska man göra det lätt för sig när man kan göra det invecklat?

Otroligt bra spel idag på sählyn. Vi var hela 10 pers och spelade på stor plan med en utespelare så man fick älga omkring som en blådåre. Men roligt var det. Klockan tre kom vi tillbaka, tur att jag inte lämnat uppgiften till efter sählyn. Skulle ha blivit en smula brått.

Om en timme ska jag bege mig iväg till Anna och titta på Atonement och äta chokladfondue. Lyxigt. Dock har jag inte så gigantiskt lust att traska hela vägen dit i snöslasket, men kanske fördelarna ändå väger upp nackdelarna.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0