..:att jobba utomlands:..

Jag var just på ett seminarium i Turun Yliopisto som handlade om att jobba internationellt, och trots att föreläsarna inte var dom allra bästa och intressantaste(den ena, Telestes vice VD Johan Slotte, visste knappt vad det var han skulle föreläsa om..), fick det mig att verkligen på allvar vilja jobba utomlands och göra nästa års praktik någon annanstans än i Finland. Tänk vad roligt det skulle vara, för att inte tala om lärorikt. Frågan är bara vart det skulle vara bra att fara. Språkmässigt skulle ju Sverige vara ett självklart val, men det är så himla lika som Finland. England skulle vara ett annat alternativ. Eller varför inte Belgien, Holland, Frankrike...Äh, listan kan göras lång.. Men gott om tiden har jag ju ännu att fundera.

Fast egentligen vill jag ju fara redan nu.


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Faktum är att Sverige inte alls är så lika Finl. som man skulle tro. Förstås mera likt Finand än tex. frankrike men ändå inte såå lika.

2008-02-26 @ 16:43:43
URL: http://alexandradubbelv.blogg.se
Postat av: Emmi

Alexandra: Det har du säkert rätt i, du som har erfarenhet av båda:)

2008-02-27 @ 10:15:38
URL: http://emppu.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0